Портал за административни услуги - обща информация
Добре дошли в портала за административни услуги на Община Рудозем!
Община Рудозем е оператор на лични данни. С регистрацията си и въвеждането на данните си в заявлението за услуга Вие се съгласявате да ги предоставите на общината за обработване.
Електронните услуги, които предоставя община Рудозем
Услуги ГРАОН
- Възстановяване или промяна на име
 - Заверка на документи по гражданско състояние за чужбина
 - Заверка на удостоверение за настоящ адрес
 - Заверка на удостоверение за постоянен адрес
 - Издаване на препис-извлечение от акт за смърт
 - Издаване на препис-извлечение от акт за смърт- за втори и последващ път
 - Издаване на преписи на удостоверения или препис-извлечения от съставени актове за гражданско състояние
 - Издаване на удозтоверения за настойничество и попечителство
 - Издаване на удостоверение за брак - дубликат
 - Издаване на удостоверение за вписване в регистрите на населението на чужденец с постоянно местопребиваване или бежанец или на лице без гражданство
 - Издаване на удостоверение за идентичност на имената на едно лице
 - Издаване на удостоверение за липса на съставен акт за гражданско състояние/акт за раждане или за смърт/
 - Издаване на удостоверение за наследници
 - Издаване на удостоверение за настоящ адрес
 - Издаване на удостоверение за постоянен адрес
 - Издаване на удостоверение за промяна на настоящ адрес
 - Издаване на удостоверение за промяна на постоянен адрес
 - Издаване на удостоверение за раждане - дубликат
 - Издаване на удостоверение за раждане - оригинал
 - Издаване на удостоверение за родствени връзки
 - Издаване на удостоверение за семейно положение
 - Издаване на удостоверение за семейно положение за сключване на граждански брак с чужденец в Р България
 - Издаване на удостоверение за семейно положение за сключване на граждански брак с чужденец в чужбина
 - Издаване на удостоверение за сключен граждански брак дубликат
 - Издаване на удостоверение за сключен граждански брак - оригинал
 - Издаване на удостоверения за идентичност на административен адрес
 - Предоставяне на данни по гражданска регистрация на институции
 - Приемане и завеждане на възражения на граждани по реда на чл. 93, ал. 5 от Закона за гражданската регистраци
 - Приемане на искане и промяна за актове за гражданско състояние
 - Припознаване на дете
 - Присвояване на ЕГН
 - Промяна на ЕГН на български гражданин
 - Съставяне на актове за гражданско състояние на български граждани, които имат актове съставени в чужбина
 - Удостоверяване на данни и справки по регистри за гражданско състояние за минали години
 - Установяване на наличие на българско гражданство
 
Административни услуги - ТСУ
- Включване на земеделски земи в границите на урбанизираните територии
 - Допускане (разрешаване) на изработване на подробен устройствен план
 - 
Заверка на копие от протокол, заповед, кореспонденция и друга документация, съхранявана в дирекция “Устройство на територията, образование, здравеопазване и социални дейности”
 - 
Заверка на протокол при определяне на строителна линия и ниво на строеж и откриване на строителна площадка
 - 
Изготвяне на копие от реперен карнет
 - 
Изготвяне на копия от кадастрален план посредством контактно копиране
 - 
Изготвяне на справки относно изменения на устройствени планове и схеми. Ако справката е официална се прави извадка от кадастралната карта с нанесена регулация, извършва се услуга издадане на скица на отделен имот
 - 
Издаване на виза за проектиране
 - 
Издаване на разрешение за строеж
 - 
Издаване на разрешение за строеж без одобряване на инвестиционни проекти
 - 
Издаване на разрешение за строеж в земеделски земи и горския фонд без промяна на предназначението
 - 
Издаване на разрешения за поставяне на преместваеми обекти
 - 
Издаване на скица за недвижим имот
 - 
Издаване на удостоверение за наличие на жилищно-спестовен влог
 - 
Издаване на удостоверение за нанасяне на новоизградени сгради в действащия кадастрален план по чл.52 от ЗКИР, във връзка с чл. 175 от ЗУТ
 - 
Издаване на удостоверение за степен на завършеност на строеж
 - 
Издаване на удостоверение и скица относно имоти, подлежащи на възстановяване, находящи се в границите на урбанизираните територии
 - 
Издаване на удостоверение по ЗКИР
 - 
Издаване на удостоверения за доброволна делба
 - 
Издаване на удостоверения за регулационно положение
 - 
Одобряване на изгубен одобрен инвестициоен проект, по който е изпълнен строеж, чрез заснемане
 - 
Освидетелстване на сгради и издаване на заповед за премахване /поправяне или заздравяване/ на строежи, негодни за използване или застрашени от самосрутване
 - 
Отразяване на промени в разписния списък към кадастрален план
 - 
Представяне и вписване в регистър на технически паспорт на сграда
 - 
Презаверяване на скица, от издаването на която са изтекли 6 месеца
 - 
Приемане и заверяване на екзекутивна документация
 - 
Применане и одобряване на проект за подробен устройствен план
 - 
Произнасяне по допускане, проучване и проектиране за изменение на подробен устройствен план
 - 
Разглеждане и одобряване на идеини инвестиционни проекти, по които се издава разрешение за строеж
 - 
Разглеждане и одобряване на технически и работни проекти и издаване на разрешение за строеж за обекти с оценка за съответствие на проектанта документация със съществените изисквания към строежа или за обекти гледани на ОЕСУТ и одобрени от Гл. архитект.
 - 
Регистриране и въвеждане строежите в експлоатация, издаване удостоверение за въвеждане в експлоатация за видовете строежи от IV и V категория
 - 
Съгласуване и одобряване на инвестиционни проекти
 - 
Съгласуване на доброволна делба
 - 
Съгласуване на инвестиционни проекти за благоусрояване и обекти на техническата инфраструктура
 - 
Съгласуване на скица с подземен кадастър
 - 
Удостоверения за идентичност на урегулиран поземлен имот
 - 
Учредяване на право на преминаване през чужд поземлен имот без път
 - 
Учредяване на право на преминаване през чужд поземлен имот за издаване на разрешения за строеж за проводи на инженерната инфраструктура
 
Услуги Местни данъци и такси
- 
Издаване на дубликат на квитанция за платен данък Издаване на дубликат от подадена данъчна декларация
 - 
Издаване на удостоверение за данъчна оценка на недвижим имот и незавършено строителство
 - 
Издаване на удостоверение за декларирани данни по ЗМДТ
 - 
Издаване на удостоверение за дължим данък върху наследството
 - 
Издаване на удостоверение за дължим размер на патентния данък
 - 
Издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения към общината
 - 
Издаване на удостоверение за платен данък върху наследството
 - 
Издаване на удостоверение за платен данък върху недвижимите имоти и такси за битови отпадъци
 - 
Издаване на удостоверение за платен данък върху превозно средство
 - 
Плащане на данък сгради и такса смет
 - 
Приемане и обработване на декларации за облагане с годишен данък върху недвижими имоти за новопостроени или придобити по друг начин имоти на територията на общината
 - 
Приемане и обработване на декларации за облагане с годишен данък върху нежилищните имоти, придобити от предприятия
 - 
Приемане и обработване на декларации за облагане с данък върху наследствата
 - 
Приемане и обработване на декларации за освобождаване от такса за сметосъбиране , сметоизвозване и за обезвреждане на битови отпадъци
 - 
Приемане и обработване на декларации по чл.54, ал.1 от ЗМДТ - без леки коли
 - 
Приемане и обработване на декларации по чл.54, ал.1 от ЗМДТ - леки коли
 - 
Приемане и обработване на декларации по чл.61Н от ЗМДТ – патент
 - 
Приемане и обработване на искане за прихващане или възстановяване на недължимо платени или събрани суми за данъци, такси и наложени от органите по приходите глоби и имуществени санкции
 - 
Приемане на декларации за определяне на такса за битови отпадъци според количеството им
 - 
Справка за дължими местни данъци и такси и/или направени плащания
 - 
Удостоверение за наличие или липса на задължение по ЗМДТ
 
За да ползват електронните услуги, гражданите трябва да се регистрират в портала.
Регистрираните потребители могат да подават заявления за извършване на административни услуги, предлагани от общината и да следят тяхното движение.
Нерегистрирани потребители могат да:
- Разглеждат страниците на портала
 - реглеждат услугите, предлагани от общината, без възможност да подават заявления за тях.
 - Работят с Регистъра на общинската собственост.
 
Регистрация
За да се регистрира, потребителят трябва да попълни регистрационната форма.
- В зависимост от избора дали се регистрирате като физическо или юридическо лице, формата ще се презареди с необходимите полета.
 - Попълването на всички полета е задължително.
 - Паролата трябва да е минимум 8 символа и е добре да съдържа латински букви – малки и главни, и цифри.
 - Поле за въвеждане на код за сигурност (CAPTCHA код) – Кодът е трудно четим за роботи и се използва, за да се предотврати възможността ботове да извършват действия, които биха навредили на сигурността на системата.
 - След попълване на всички полета, натиснете бутон „Изпрати”
 - Профилът ви автоматично се активира от Системата
 
Вход с потребителско име и парола
Вход с Универсален електронен подпис
Потребителите, които ползват УЕП, ще могат да влизат в системата с електронния си подпис. За целта те трябва да са се регистрирали. При натискане на бутон „Вход с УЕП” системата идентифицира собственика на електронния подпис. Всички действия, извършвани от потребителя, идентифициран с УЕП, минават през https протокол.
След като сте се регистрирали успешно можете да Подадете заявление за услуга през Портала.
Портала предлага два вида услуги:
- Сертифицирани и активни в ЕСОЕД услуги - избират се от меню “Онлайн услуги” и могат да се заплатят по електронен път чрез E-Pay.
 - Несертифицирани услуги - избират се от меню “Административни услуги”, могат да се платят по банков път или на място в общината.
 
Ако потребителят е избрал да заплати услугата по електронен път, след натискане на бутон „Потвърди” той се препраща в системата на e-Pay, където да извърши плащането.
За да се извърши плащане на услугата по електронен път регистрирания потребител е нужно да има регистрация в системата на е-Рау.
Ако потребителят е избрал да заплати услугата по банков път данните за банкова сметка се показват в иконата.
Можете да прикачвате файлове с формуляр за заявление на услугата и други формуляри с големина до 2 Mb и със следните формати: doc, docx, xls, xlsx, pdf, eml.
Отговорността за съдържанието и достоверността на данните попълнени в заявленията за услуги изтеглени от портала и в електронната форма за заявяване на услуга, както и за прикачените допълнителни файлове с документи е на заявителя.
Порталът за административни услуги осигурява информация на потребителите на административни услуги, относно видовете, цени, срокове, необходими документи, начин на заявяване и получаване на услуги от общинска администрация Рудозем чрез заявяване по електронен път, включително и възможност за заплащане на част от тях чрез интернет банкиране.
Информация за предоставяните от Община Рудозем услуги може да бъде получена от:
- Информационния център, който е основното звено за административно обслужване с адрес: гр. Рудозем, бул. „България” № 15, телефон на звеното 0306/9 91 99, както и дирекциите и звената на общинска администрация.
 - Интернет адрес www.rudozem.bg;
 - Чрез кметовете на кметства и кметските наместници.
 
Образци на заявления/ искания за предоставяне на административни услуги са на разположение:
- в Информационния център на Община Рудозем
 - на интернет адрес: www.rudozem.bg, с възможност за изтегляне и подаване.
 
                
                    
                    
                
