Помощна информация
Инфорамция за Община Рудозем
Aдрес:
4960, гр. Рудозем,
бул. "България" №15
Телефон за връзка: 0306/ 9 91 99
Факс: 0306/ 9 91 41
Електронна поща: oba@rudozem.bg
ЕИК на Община Рудозем: 000615075
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Кмет на община
Информация за предоставяните от Община Рудозем услуги може да бъде получена от:
- Информационния център, който е основното звено за административно обслужване с адрес: гр. Рудозем, бул. „България” № 15, телефон на звеното 0306/9 91 99, както и дирекциите и звената на общинска администрация.
- Интернет адрес www.rudozem.bg;
- Чрез кметовете на кметства и кметските наместници.
Образци на заявления/ искания за предоставяне на административни услуги са на разположение:
- в Информационния център на Община Рудозем
- на интернет адрес: www.rudozem.bg, с възможност за изтегляне и подаване.
КАК ДА ПОДАДЕТЕ ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА АДМИНИСТРАТИВНА УСЛУГА
Заявление за административна услуга може да подадете:
- В Интернет страницата на общината: www.rudozem.bg чрез портала за административни услуги.
- На място в общинска администрация в Информационния център /ИЦ/ на Община Рудозем, всеки работен ден от 8.00 до 17.00 ч.
- По пощата на адрес: Общинска администрация гр. Рудозем, община Рудозем, обл. Смолян, пощенски код 4960 бул. България № 15
Услугите се заплащат на място в касата на Община Рудозем – Местни данъци и такси /1 етаж/, по банков път или чрез Е-Рay.
Заявлението за услуга трябва да е придружено с всички необходими документи.
Регистрирането на заявките за услуга или непосредственото им предоставяне в община Рудозем става по следния ред:
Гражданинът, който иска да получи дадената услуга, получава информация от Информационния, който се намира в сградата на община Рудозем. От там му се предоставя необходимия формуляр за попълване. Същия може да бъде изтеглен и от портала за административни услуги на общината.
- Ако Заявлението е попълнено предварително, добавят се съпровождащите документи и се предават за проверка на съответствието от служителя в ИЦ. Ако Заявлението не е попълнено и потребителят се затруднява да направи това, служителите от ИЦ оказват помощ при неговото попълване. При необходимост се разясняват процедурите и изискванията към тях.
- След като се приеме заявлението и придружаващите го документи, служителят поставя входящ номер на хартиения оригинал
- Подготвеният оригинален комплект с документи се представя на Кмета за резолюция. След неговото разпореждане документът се предава на директора на съответната дирекция (или служителя, към когото е насочен) за изпълнение.
- Оторизираният служител (директорът на дирекция или конкретният служител) проверява наличните данни, изготвя документа и го подписва.
- Подготвените документи се представят за съгласуване на директора на дирекция, (главния счетоводител, а при необходимост и на юристконсулта) и след това се предоставят на Кмета на общината за подпис.
- Съгласуваният и подписан документ се връща в ИЦ за връчване на заявителя.
- Заявителят се изпраща в звено „Местни данъци и такси” (намиращо се на първи етаж), за проверка на задълженията и заплащане на таксата за заявената услуга.
- След заплащане на таксата, Заявителят на публичната услуга може да получи готовия документ във всеки следващ момент.
ЕЛЕКТРОННИТЕ УСЛУГИ, КОИТО ПРЕДОСТАВЯ ОБЩИНА РУДОЗЕМ СА:
Услуги ГРАОН
- Възстановяване или промяна на име
- Заверка на документи по гражданско състояние за чужбина
- Заверка на удостоверение за настоящ адрес
- Заверка на удостоверение за постоянен адрес
- Издаване на препис-извлечение от акт за смърт
- Издаване на препис-извлечение от акт за смърт- за втори и последващ път
- Издаване на преписи на удостоверения или препис-извлечения от съставени актове за гражданско състояние
- Издаване на удозтоверения за настойничество и попечителство
- Издаване на удостоверение за брак - дубликат
- Издаване на удостоверение за вписване в регистрите на населението на чужденец с постоянно местопребиваване или бежанец или на лице без гражданство
- Издаване на удостоверение за идентичност на имената на едно лице
- Издаване на удостоверение за липса на съставен акт за гражданско състояние/акт за раждане или за смърт/
- Издаване на удостоверение за наследници
- Издаване на удостоверение за настоящ адрес
- Издаване на удостоверение за постоянен адрес
- Издаване на удостоверение за промяна на настоящ адрес
- Издаване на удостоверение за промяна на постоянен адрес
- Издаване на удостоверение за раждане - дубликат
- Издаване на удостоверение за раждане - оригинал
- Издаване на удостоверение за родствени връзки
- Издаване на удостоверение за семейно положение
- Издаване на удостоверение за семейно положение за сключване на граждански брак с чужденец в Р България
- Издаване на удостоверение за семейно положение за сключване на граждански брак с чужденец в чужбина
- Издаване на удостоверение за сключен граждански брак дубликат
- Издаване на удостоверение за сключен граждански брак - оригинал
- Издаване на удостоверения за идентичност на административен адрес
- Предоставяне на данни по гражданска регистрация на институции
- Приемане и завеждане на възражения на граждани по реда на чл. 93, ал. 5 от Закона за гражданската регистраци
- Приемане на искане и промяна за актове за гражданско състояние
- Припознаване на дете
- Присвояване на ЕГН
- Промяна на ЕГН на български гражданин
- Съставяне на актове за гражданско състояние на български граждани, които имат актове съставени в чужбина
- Удостоверяване на данни и справки по регистри за гражданско състояние за минали години
- Установяване на наличие на българско гражданство
Административни услуги - ТСУ
- Включване на земеделски земи в границите на урбанизираните територии
- Допускане (разрешаване) на изработване на подробен устройствен план
-
Заверка на копие от протокол, заповед, кореспонденция и друга документация, съхранявана в дирекция “Устройство на територията, образование, здравеопазване и социални дейности”
-
Заверка на протокол при определяне на строителна линия и ниво на строеж и откриване на строителна площадка
-
Изготвяне на копие от реперен карнет
-
Изготвяне на копия от кадастрален план посредством контактно копиране
-
Изготвяне на справки относно изменения на устройствени планове и схеми. Ако справката е официална се прави извадка от кадастралната карта с нанесена регулация, извършва се услуга издадане на скица на отделен имот
-
Издаване на виза за проектиране
-
Издаване на разрешение за строеж
-
Издаване на разрешение за строеж без одобряване на инвестиционни проекти
-
Издаване на разрешение за строеж в земеделски земи и горския фонд без промяна на предназначението
-
Издаване на разрешения за поставяне на преместваеми обекти
-
Издаване на скица за недвижим имот
-
Издаване на удостоверение за наличие на жилищно-спестовен влог
-
Издаване на удостоверение за нанасяне на новоизградени сгради в действащия кадастрален план по чл.52 от ЗКИР, във връзка с чл. 175 от ЗУТ
-
Издаване на удостоверение за степен на завършеност на строеж
-
Издаване на удостоверение и скица относно имоти, подлежащи на възстановяване, находящи се в границите на урбанизираните територии
-
Издаване на удостоверение по ЗКИР
-
Издаване на удостоверения за доброволна делба
-
Издаване на удостоверения за регулационно положение
-
Одобряване на изгубен одобрен инвестициоен проект, по който е изпълнен строеж, чрез заснемане
-
Освидетелстване на сгради и издаване на заповед за премахване /поправяне или заздравяване/ на строежи, негодни за използване или застрашени от самосрутване
-
Отразяване на промени в разписния списък към кадастрален план
-
Представяне и вписване в регистър на технически паспорт на сграда
-
Презаверяване на скица, от издаването на която са изтекли 6 месеца
-
Приемане и заверяване на екзекутивна документация
-
Применане и одобряване на проект за подробен устройствен план
-
Произнасяне по допускане, проучване и проектиране за изменение на подробен устройствен план
-
Разглеждане и одобряване на идеини инвестиционни проекти, по които се издава разрешение за строеж
-
Разглеждане и одобряване на технически и работни проекти и издаване на разрешение за строеж за обекти с оценка за съответствие на проектанта документация със съществените изисквания към строежа или за обекти гледани на ОЕСУТ и одобрени от Гл. архитект.
-
Регистриране и въвеждане строежите в експлоатация, издаване удостоверение за въвеждане в експлоатация за видовете строежи от IV и V категория
-
Съгласуване и одобряване на инвестиционни проекти
-
Съгласуване на доброволна делба
-
Съгласуване на инвестиционни проекти за благоусрояване и обекти на техническата инфраструктура
-
Съгласуване на скица с подземен кадастър
-
Удостоверения за идентичност на урегулиран поземлен имот
-
Учредяване на право на преминаване през чужд поземлен имот без път
-
Учредяване на право на преминаване през чужд поземлен имот за издаване на разрешения за строеж за проводи на инженерната инфраструктура
Услуги Местни данъци и такси
-
Издаване на дубликат на квитанция за платен данък Издаване на дубликат от подадена данъчна декларация
-
Издаване на удостоверение за данъчна оценка на недвижим имот и незавършено строителство
-
Издаване на удостоверение за декларирани данни по ЗМДТ
-
Издаване на удостоверение за дължим данък върху наследството
-
Издаване на удостоверение за дължим размер на патентния данък
-
Издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения към общината
-
Издаване на удостоверение за платен данък върху наследството
-
Издаване на удостоверение за платен данък върху недвижимите имоти и такси за битови отпадъци
-
Издаване на удостоверение за платен данък върху превозно средство
-
Плащане на данък сгради и такса смет
-
Приемане и обработване на декларации за облагане с годишен данък върху недвижими имоти за новопостроени или придобити по друг начин имоти на територията на общината
-
Приемане и обработване на декларации за облагане с годишен данък върху нежилищните имоти, придобити от предприятия
-
Приемане и обработване на декларации за облагане с данък върху наследствата
-
Приемане и обработване на декларации за освобождаване от такса за сметосъбиране , сметоизвозване и за обезвреждане на битови отпадъци
-
Приемане и обработване на декларации по чл.54, ал.1 от ЗМДТ - без леки коли
-
Приемане и обработване на декларации по чл.54, ал.1 от ЗМДТ - леки коли
-
Приемане и обработване на декларации по чл.61Н от ЗМДТ – патент
-
Приемане и обработване на искане за прихващане или възстановяване на недължимо платени или събрани суми за данъци, такси и наложени от органите по приходите глоби и имуществени санкции
-
Приемане на декларации за определяне на такса за битови отпадъци според количеството им
-
Справка за дължими местни данъци и такси и/или направени плащания
-
Удостоверение за наличие или липса на задължение по ЗМДТ
КАК ДА ПОДАДЕТЕ ЖАЛБА, СИГНАЛ ИЛИ ОПЛАКВАНЕ
Качеството на всяка предоставяна общинска услуга се отчита като се следят жалбите и оплакванията, подадени в общината.
Жалба, сигнал или оплакване можете да подадете:
- В Интернет страницата на общината: www.rudozem.bg чрез форамта за запитвяния, жалби и сигнали.
- На място в общинска администрация в Информационен център, всеки работен ден от 8.00 до 17.00 ч.
- По пощата на адрес: Общинска администрация гр. Рудозем, община Рудозем, обл. Смолян, пощенски код 4960 бул. България №15
Редът за постъпване на писмени жалби и сигнали се осъществява по следния начин:
- Жалбата се подава в Информационния център, по пощата или през форамта за запитвяния, жалби и сигнали.
- Служителят в ИЦ поставя входящ номер на жалбата, след което се предоставя на Кмета за резолюция.
- Жалбата се предава на директора на дирекцията (или служителя, към когото е насочена).
- Оторизираният служител (директорът на дирекция или конкретният служител) проверява обстоятелствата и наличните данни, изготвя отговор на жалбата и я подписва.
- Отговорът се предоставя за съгласуване на юрисконсулта (или на директора на дирекция), след което се връща за информация и подпис от кмета на общината.
- Финализираният отговор на жалбата (оплакването) се предава на служителя в ИЦ, от където жалбоподателят може да получи отговора в определения срок.
- Жалбоподателят може да получи отговора и по електронната поща, ако специално е посочил електронния си адрес и е декларирал това свое желание.